Thursday, June 25, 2009

Exam Akauntan

Pada 10 June yang lepas, aku telah menghadiri satu exam utk W41-Akauntan di Sekolah Menengah Kebangsaan Persint 9. Sebenarnya lepas grade hari tu memang dah apply online SPA. Tapi dah lama dah. So, dah lupa dah pun. Tup2..sampai utusan dr kerajaan malaysia untuk den menduduki peperiksaan itu. Memang lah i nak pergi. Tak sangka Lin, Zira dan Yani pun sama juga tapi tempat kita lak tak sama.

Yang best tu pulak, aku memang tak sempat lah nak prepare apa pun. Sekadar tahu apa tu jabatan akauntan negara je. Yang lain tawakal je lah. Bila tengok soalan..baru tahu langit tu tinggi ke rendah. Susah..Yang bahagian menguji minda memang menguji kesabaran den ler..yang ujian menyelesaikan masalah..of course memang bermasalah. Coz masa tak cukup..buat soalan Math..mana nak cukup masa kalau tak leh guna calculator..so, memang bermasalah lah..

Pengajarannya, kita patut bersedia dengan ilmu walaupun sedikit. Sekarang, apa sudah jadi..tunggu je lah keputusannya. Kalau selected for interview..alhamdulillah..den boleh cuba lah. Kalau tak dapat maknanya tiada rezeki mu..maknanya..stay je lah kat situ..berkhidmat utk TM.

Namun begitu, aku tetap bersyukur coz aku dah memang akauntan. Akhirnya aku dah bergelar akauntan cuma belum dapat melaksanakan tugas akauntan sepenuhnya. Demi cita2 akan aku usahakan cuma hanya Allah yang mampu menentukan segalanya..ku berserah.

1 comment:

nurul said...

bangga la aku punye kwn mcm ko zie...aritu time ko cite aku x dgr ko gie exam akauntan..aku dgr spa je..moga apa yg ko impikan tercapai my dear!!
lot's of love & kisses to csha!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Our Wedding..Mr and Mrs Bahari

Daisypath Anniversary Years Ticker